Jaarverslag 2014

mei 21, 2015 3:54 pm

In 2014 organiseerde CBK Zuidoost in totaal 26 projecten met een team van 13 leden waaronder 4 vrijwilligers. Hiermee bereikte de instelling tenminste 18.554 personen. Het centrum kende ruim 56 samenwerkingsverbanden waaronder 20 met scholen in het basis- en voortgezet onderwijs.

De groepstentoonstelling ‘Wanderlust’ maakte zichtbaar dat buitenlandse gastverblijven invloed hebben op het oeuvre van kunstenaars. Hun verblijf in de Tropen leidde tot een nieuwe beeldtaal, onderwerpkeuze of werkwijze. Dagmar de Kok maakte in opdracht, samen met scholieren, het buitenkunstwerk ‘Stoet’. Geplaatst op het plein van het Ouder Kind Centrum Gaasperdam zijn de drie kleurrijke dierenstapelingen ook speelobjecten. Een andere opdracht was voor Hamid El Kanbouhi. Hij maakte voor de binnenplaats van het Amsterdam Museum ‘DJ Dragon’. Dit uit hout gesneden, meer dan 4 meter hoge beeld is een drie dimensionaal antwoord op de vraag: ‘Hoe zou religie er uit zien als het een mens zou zijn?’. Het kunstwerk siert nu de binnentuin van CBK Zuidoost. Met de opening van Werkplaats CBK Zuidoost, binnen de broedplaats Heesterveld Creative Community, heeft CBK Zuidoost nu ook een annex voor actieve kunsteducatie, community art projecten en een plek voor workshops.

Lees hier het volledige jaarverslag 2014.

Tags : , , ,

Commententaren zijn gesloten.